Гарантійні строки

Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.

 

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  1. пропорційного зменшення ціни;
  2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

 

Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  1. розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  2. вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

 

Істотними недоліками відповідно до п.12 ч.1 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» є недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  1. він взагалі не може бути усунутий;
  2. його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  3. він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

 

Відлік гарантійного терміну носіння (експлуатації) починається з дня продажу товару або початку сезону (для сезонного товару):

  1. Одяг, хутряні та інші вироби:
  • весняно-літнього асортименту – з 1 квітня;
  • осінньо-зимового асортименту – з 1 жовтня.
  1. Взуття:
  • зимового сезону – з 15 листопада по 15 березня;
  • літнього сезону – з 15 травня по 15 вересня;
  • весняно-осіннього сезону – з 15 березня по 15 травня і з 15 вересня по 15 листопада.

Гарантійні терміни для одягу:

  • 30 днів з дня продажу або з початку сезону.

Гарантійні терміни для взуття:

  • взуття для дорослого населення: 30 днів з дня продажу або з початку сезону.
  • взуття дитяче: 30 днів з дня продажу або з початку сезону.
  • взуття для активного відпочинку: 60 днів з дня продажу або з початку сезону.
  • взуття домашнє і дорожнє: 30 днів з дня продажу.

 

Гарантійні терміни для шкіргалантерейних виробів:

  • сумки жіночі, чоловічі, дорожні, спортивні: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу.
  • рукавички, ремені поясні, сумки господарські, пляжні, вироби з дрібної шкіргалантереї: 30 днів з дня продажу.
  • валізи, портфелі ділові та дорожні, папки: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу.

 

image