Гарантійні строки
Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
- пропорційного зменшення ціни;
- безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
- відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
- розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Істотними недоліками відповідно до п.12 ч.1 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» є недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
- він взагалі не може бути усунутий;
- його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
- він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Відлік гарантійного терміну носіння (експлуатації) починається з дня продажу товару або початку сезону (для сезонного товару):
- Одяг, хутряні та інші вироби:
- весняно-літнього асортименту – з 1 квітня;
- осінньо-зимового асортименту – з 1 жовтня.
- Взуття:
- зимового сезону – з 15 листопада по 15 березня;
- літнього сезону – з 15 травня по 15 вересня;
- весняно-осіннього сезону – з 15 березня по 15 травня і з 15 вересня по 15 листопада.
Гарантійні терміни для одягу:
- 30 днів з дня продажу або з початку сезону.
Гарантійні терміни для взуття:
- взуття для дорослого населення: 30 днів з дня продажу або з початку сезону.
- взуття дитяче: 30 днів з дня продажу або з початку сезону.
- взуття для активного відпочинку: 60 днів з дня продажу або з початку сезону.
- взуття домашнє і дорожнє: 30 днів з дня продажу.
Гарантійні терміни для шкіргалантерейних виробів:
- сумки жіночі, чоловічі, дорожні, спортивні: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу.
- рукавички, ремені поясні, сумки господарські, пляжні, вироби з дрібної шкіргалантереї: 30 днів з дня продажу.
- валізи, портфелі ділові та дорожні, папки: 30 днів з дня продажу через роздрібну мережу.